Machine learning stelt ons in staat om alle tickets in Autotask met vragen, verzoeken en storingen die binnenkomen op onze supportafdeling te analyseren en patronen te herkennen. Zo kunnen we tickets classificeren en problemen beter voorspellen.
Door alle data-bomen het algoritme-bos zien
“Op onze supportafdeling komen dagelijks veel verschillende tickets met gebeurtenissen, incidenten en serviceaanvragen binnen. Een aantal hiervan wordt door onze systeembeheerders aangemerkt als probleem; een onderliggende oorzaak voor meerdere incidenten. Al die tickets van de afgelopen jaren vormen een enorme berg aan data. Als je daar machine learning op loslaat, dan kun je daar enorm veel voordeel uithalen.” En dus ging Andy aan de slag met deze technologie die door Microsoft als cloudoplossing wordt aangeboden.
De Azure Machine Learning oplossing herkent patronen in de historische gegevens van alle afgehandelde tickets over de afgelopen jaren. Met voorspellende algoritmen kunnen toekomstige tickets op die manier geclassificeerd worden. Van ieder openstaand ticket wordt met machine learning bepaald of het gaat om een probleem, een opzichzelfstaand incident of een serviceaanvraag. Ook geeft het systeem door middel van een zekerheidspercentage aan hoe groot de kans is dat het om een probleem gaat. Door het systeem constant te trainen met afgesloten tickets, wordt het steeds slimmer en kan het steeds nauwkeuriger voorspellen of een ticket een probleem is.
Wat betekent dat voor de dagelijkse praktijk? Andy legt uit: “We kunnen tickets nu sneller, beter én in de juiste volgorde oplossen. Bovendien geeft het onze supportafdeling goed zicht op tickets die mogelijk een probleem kunnen worden. Dankzij het zekerheidspercentage kunnen we de tickets sorteren en onze prioriteiten bepalen. In een oogopslag wordt duidelijk welke tickets onze aandacht verdienen.”
Waar machine learning voorheen alleen was weggelegd voor de grote bedrijven, is deze techniek nu dankzij Microsoft voor iedereen beschikbaar. Of je nu als uitzendbureau wilt voorspellen welke vacatures de hoogste wervingshaalbaarheid hebben of als installatiebedrijf het onderhoud van je apparatuur wilt voorspellen, de toepassingsmogelijkheden zijn eindeloos. MostWare Next kan je helpen om door alle data-bomen het algoritme-bos te zien. Met deze gave technologie kun je jouw waardevolle data omzetten in het verbeteren van processen en besluitvorming om zo de bedrijfsvoering slimmer te maken, klanten nog beter te helpen en kosten te besparen.
Klant
MostWare
Oplossingen
Sector
Downloads
Tijdens dit project ontstonden de volgende vragen:
Hoeveel data heb ik nodig?
Zo veel mogelijk, Machine Learning leert namelijk van voorbeelden. Hoe meer voorbeelden hoe beter de voorspelling.
Hoe kan ik dit nu zelf ook krijgen?
Als je het door ons laat doen: Databasetoegang. Verder hoef je niets te installeren of te kopen. Alles werkt in de cloud.
En hoe werkt dit nu in de toekomst?
Het gave is dat je niet meer hoeft te investeren in ontwikkeling! Het systeem is zelflerend en past zichzelf aan
Kan ik je helpen?

Andy
Data Artist