Microsoft Azure Machine Learning & MostWare Next

Machine Learning
#data
#machinelearning

Leestijd: 3 minuten leestijd

Case

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Op ons algemene nummer
+31 (0)
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Machine learning stelt ons in staat om alle tickets in Autotask met vragen, verzoeken en storingen die binnenkomen op onze supportafdeling te analyseren en patronen te herkennen. Zo kunnen we tickets classificeren en problemen beter voorspellen.

Door alle data-bomen het algoritme-bos zien

“Op onze supportafdeling komen dagelijks veel verschillende tickets met gebeurtenissen, incidenten en serviceaanvragen binnen. Een aantal hiervan wordt door onze systeembeheerders aangemerkt als probleem; een onderliggende oorzaak voor meerdere incidenten. Al die tickets van de afgelopen jaren vormen een enorme berg aan data. Als je daar machine learning op loslaat, dan kun je daar enorm veel voordeel uithalen.” En dus ging Andy aan de slag met deze technologie die door Microsoft als cloudoplossing wordt aangeboden.

De Azure Machine Learning oplossing herkent patronen in de historische gegevens van alle afgehandelde tickets over de afgelopen jaren. Met voorspellende algoritmen kunnen toekomstige tickets op die manier geclassificeerd worden. Van ieder openstaand ticket wordt met machine learning bepaald of het gaat om een probleem, een opzichzelfstaand incident of een serviceaanvraag. Ook geeft het systeem door middel van een zekerheidspercentage aan hoe groot de kans is dat het om een probleem gaat. Door het systeem constant te trainen met afgesloten tickets, wordt het steeds slimmer en kan het steeds nauwkeuriger voorspellen of een ticket een probleem is.

Wat betekent dat voor de dagelijkse praktijk? Andy legt uit: “We kunnen tickets nu sneller, beter én in de juiste volgorde oplossen. Bovendien geeft het onze supportafdeling goed zicht op tickets die mogelijk een probleem kunnen worden. Dankzij het zekerheidspercentage kunnen we de tickets sorteren en onze prioriteiten bepalen. In een oogopslag wordt duidelijk welke tickets onze aandacht verdienen.”

Waar machine learning voorheen alleen was weggelegd voor de grote bedrijven, is deze techniek nu dankzij Microsoft voor iedereen beschikbaar. Of je nu als uitzendbureau wilt voorspellen welke vacatures de hoogste wervingshaalbaarheid hebben of als installatiebedrijf het onderhoud van je apparatuur wilt voorspellen, de toepassingsmogelijkheden zijn eindeloos. MostWare Next kan je helpen om door alle data-bomen het algoritme-bos te zien. Met deze gave technologie kun je jouw waardevolle data omzetten in het verbeteren van processen en besluitvorming om zo de bedrijfsvoering slimmer te maken, klanten nog beter te helpen en kosten te besparen.

Veelgestelde vragen

Onze klanten vroegen zich de volgende dingen af, misschien heb jij dezelfde vraag?

  1. Heeft MostWare recht van spreken om (potentiële) klanten naar de 10% winnaars te begeleiden?

    We zijn zelf een IT-bedrijf met een FD Gazelle Award in 2022 en dus bij de 10% winnaars horen van de meest snelgroeiende bedrijven in termen van winst en aandeelwaarde. Dit is een reis geweest welke we zelf hebben doorlopen en ondersteunen graag onze relaties hierin. Kostenleiderschap via KPI Dashboards is hierin van cruciaal belang gebleken.

  2. Is er een verschil in de MostWare Next Excelleer aanpak bij de drie kwadranten?

    Bedrijven met een slechte strategie en een slechte uitvoering zijn ideaal om met het management team aan de strategiekaart en of Canvas Business Model te gaan werken en parallel met ons de uitvoering te gaan monitoren met onze kant en klare dashboards om versneld de business baten te incasseren. Bij zo een klant is er meer verander management nodig om in volwassenheid van processen, systemen, applicaties en mensen te laten groeien. Wij gaan die uitdaging graag aan!

    Bedrijven met een goede strategie en slechte uitvoering hebben alleen de KPI Dashboards en of AI systemen nodig. Nadruk ligt daar op de meer technische kant van het Bronnenonderzoek, Ontwerp van Dashboards en AI systemen en de daadwerkelijke bouw hiervan.

    Bedrijven met een slechte strategie en goede uitvoering hebben alleen de Strategie Uitdagen consultancy nodig.

  3. Ik weet welke data ik heb, maar ik weet niet of, en hoe deze toegankelijk is. Kunnen jullie hier ook bij helpen?

    Ja, dat kunnen we zeker. Steeds meer applicaties hebben een API waarmee de gegevens uit het systeem kunnen worden opgevraagd. Wij verzamelen dit vervolgens in bijvoorbeeld je eigen Azure-omgeving. Op deze manier blijft je data altijd in je eigen omgeving staan.

  4. Versnellen met klant-en-klare dashboard hoe werkt dat?

    We toetsen of er al dan niet specifieke wensen vanuit het managementteam zijn voor de dashboards. En of de bronnen in de organisatie de KPI’s kunnen aanleveren. Als ware een haalbaarheidsonderzoek. Het blijft dat Dashboards pas gaan leven zodra managers er mee werken. Om die reden stellen wij voor de kant en klare Dasboards eerst te gebruiken om de manier van aansturen in de organisatie met KPI-doelstellingen en de realisatie ervan in de vergaderingen erin te slijpen. De tijd welke hiervoor nodig is wordt vaak onderschat.  

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Andy, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Andy

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer