Een datagedreven organisatie?

Ben je benieuwd waar jouw organisatie momenteel staat en wil je weten hoe je echt datagedreven wordt? Steeds meer ondernemers, managers en beleidsmakers zien de waarde van data voor hun bedrijfsvoering, organisatieontwikkeling en dienstverlening. Om de logistieke keten slimmer en efficiënter te maken bijvoorbeeld. Of om maatschappelijke problemen op te lossen.

De mogelijkheden zijn eindeloos. De talloze routes ernaartoe ook. En juist dat zorgt ervoor dat de transitie naar datagedreven werken vaak niet de resultaten oplevert die je voor ogen had. Sterker nog, vaak stopt het traject al bij informatiegestuurd werken; het punt waarop je inzichten haalt uit de data die je verzamelt. Een mooi uitgangspunt, maar het kan slimmer.

Ontdek in het gratis whitepaper ”datagedreven werken, voorbij de hype” welke valkuilen je beter kunt vermijden en hoe je van datagedreven werken een succes kunt maken.

Bekijk de video!

En ontdek in 1 minuut wat datagedreven werken is

Wat levert een datagedreven organisatie jou op?

  • Betere, accurate beslissingen nemen

    Door data op een slimme manier te verwerken, analyseren, presenteren en combineren kun jij rationele, objectieve en kwalitatieve beslissingen nemen en draagvlak creëren binnen je organisatie.

  • Vooruitkijken in plaats van terugkijken

    Door patronen te herkennen en realistische voorspellingen te doen op basis van data, ben je niet langer afhankelijk van resultaten uit het verleden om toekomstgerichte plannen te maken.

  • Kosten besparen

    Slimme inzichten helpen je om processen en diensten te optimaliseren en daarmee je kosten naar beneden te brengen. Denk aan het beter prioriteren van serviceverzoeken, het efficiënter inkopen van voorraden of het opstellen van klantprofielen met een zo hoog mogelijke conversiekans.

  • Prestaties verhogen

    Door medewerkers op het juiste moment de juiste informatie aan te reiken kunnen ze beter en met meer plezier hun werk doen. Bovendien kan de data ingezet worden om knelpunten te signaleren en op te lossen, waardoor de organisatiedoelstellingen efficiënter behaald worden.

  • Klanttevredenheid vergroten

    Door datagedreven te werken leer je jouw klanten steeds beter kennen en kun je sneller inspelen op individuele klantwensen. Denk aan het doen van een aanbod op maat of het geven van advies op basis van eerdere vragen, verzoeken of aankopen.

  • Nieuwe kansen ontdekken

    Door datagedreven te werken, kom je sneller tot nieuwe inzichten die je in staat stellen flexibel in te spelen op veranderingen in de markt. Zo ontstaat een betere match tussen de ontwikkeling van nieuwe producten of diensten en de klantbehoefte.

Wanneer is jouw organisatie datagedreven?

Als datagedreven organisatie maak je gebruik van waardevolle inzichten en betrouwbare stuurinformatie om zicht te houden op processen en ontwikkelingen. Om zo in balans en op koers te blijven. Daarmee stel je je open voor relevante interne en externe signalen die je op slimme wijze vertaalt naar (voorspellende) informatie en kennis. Kennis die leidend is bij het nemen van besluiten en die aanzet tot de juiste acties. Zodat de focus ligt op continue verbetering en innovatie. Op alle vlakken binnen je organisatie. Op die manier kun je inspelen op de behoeften van de klant, medewerkers slimmer laten werken, producten en diensten nóg beter maken en processen optimaliseren.

Dat is het ultieme doel van een datagedreven organisatie. Daar gaat echter een flinke reis aan vooraf. Misschien sta je nog aan het begin en ben je vooral bezig met het definiëren van doelstellingen en het toegankelijk maken van data. Het kan ook zijn dat je al cockpits en dashboards bouwt, of dat je zelfs al bezig bent met het ontwikkelen van algoritmes. In welke fase jouw organisatie zich ook bevindt, MostWare Next helpt je bij het verwezenlijken van je datadoelstellingen en het bereiken van optimale datavolwassenheid binnen je organisatie.

Waar sta jij op dit moment?

Je definieert doelstellingen en maakt data toegankelijk binnen jouw organisatie
Je bouwt al cockpits en dashboards voor de data binnen jouw organisatie
Je bent al bezig met het ontwikkelen van algoritmes op basis van de data

Benieuwd wat er met jouw data mogelijk is?

Ga op datadate met een expert van Next

De meest voorkomende vragen voordat organisaties starten met de reis naar écht datagedreven werken

Datagedreven werken is veel meer dan het implementeren van digitale rapportages en fancy dashboards. Het is daadwerkelijk een andere manier van werken. Een manier die vraagt om een cultuur van continu leren, verbeteren en innoveren. Op alle niveaus binnen je organisatie. De vragen die het meest voorkomen, zijn:

  • Hoe ga ik van informatiegestuurd naar datagedreven?
  • Hoe bepaal ik welke data nou echt belangrijk voor mij is?
  • Zijn dit soort dataprojecten niet alleen weggelegd voor hele grote organisaties?
  • Hoe zorg ik ervoor dat er binnen mijn organisatie voldoende kennis en vaardigheden zijn om datagedreven besluitvorming te ondersteunen?

Op deze vragen kunnen jij, jouw team en iedere laag binnen de organisatie antwoord krijgen. Zo kan jouw hele organisatie het verschil maken. Van management tot werkvloer. Om zo strategische doelen te behalen en de concurrentie voor te blijven.

Antwoorden krijgen? Plan een (gratis) sessie van 2 uur met één van onze specialisten.

Ons doel? waarde toevoegen met slimme technologie

Maak kennis met onze experts op dit gebied:
  • Andy
  • Frans
  • Theun

Gebruik onze specialismes om jouw organisatie datagedreven te maken

Power BI

Business Intelligence, als moderne onderneming kun je er niet meer omheen. Krijg inzicht in al je cijfers met Power BI.

Jouw informatiebehoefte brengen we in kaart

Krijg slimme inzichten met dashboards

Leer hoe je Power BI kunt beheren

Machine Learning

Herken patronen en voorspellingen met behulp van Machine Learning.

Zet data in om patronen te herkennen

Doe voorspellingen op basis van data

Maak jouw systemen intelligenter

Data slim verzamelen

Begin met het slim verzamelen van data voor nieuwe inzichten en uiteindelijk efficiëntere processen, lagere kosten en een nóg hogere klanttevredenheid.

Het startpunt richting nieuwe inzichten

Lagere kosten en een nóg hogere klanttevredenheid

Maak een roadmap met doelstellingen en targets

Deze organisaties werken al datagedreven

MostWare Next

MostWare Next