
Geschreven door: Dennis Schellekens
#datagedreven #hoiwijzijnNEXT
3
3
Data is hip, hot en happening. Want als je als onderneming grip hebt op je data, kun je op basis daarvan gedegen beslissingen maken. Voor vandaag, voor morgen en voor overmorgen. Toch hebben veel bedrijven moeite om ook écht die stap te maken naar datagedreven sturen. Waar zit de crux en hoe neem je die stap wel?
Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 72 procent van de ondernemingen die vinden dat ze ‘iets’ met data moeten, er niet in slagen de bijbehorende cultuuromslag te maken. Want dat is wat het is. Het is geen kwestie van data verzamelen en analyseren, en klaar ben je. Je bent pas datagedreven als je in staat bent de verkregen inzichten op de juiste manier, op de juiste plekken binnen je organisatie te krijgen en er vervolgens ook nog eens voor te zorgen dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Data moet, uiteraard samen met je gezonde ondernemersverstand en je ervaring, onderdeel worden van het DNA van je organisatie.
Ieder bedrijf heeft data. Ook jouw bedrijf. Zelfs meer dan je denkt. Maar het in huis halen van een data-analist maakt je nog geen datagedreven organisatie. Want het inzetten van data op een manier dat je er ook beter, slimmer, efficiënter en winstgevender van wordt, vraagt om meer dan één expertise alleen. Dat vraagt om een team van experts. Want het gaat niet alleen om het verzamelen van je data. Wat er verzameld is, moet ook inzichtelijk en begrijpelijk gemaakt worden en je moet over de juiste algoritmes beschikken om de juiste voorspellingen te kunnen doen. Tenslotte moet je ook nog eens goed voor ogen hebben waar je eigenlijk heen wil met die data. Maar waar haal je zo een-twee-drie zo’n team van sterspelers vandaan en wat gaat dat je kosten?
Bij MostWare Next geloven we dat iedere organisatie toegang moet hebben tot de mooiste data-oplossingen. Daarom staan we klaar, met een team van ervaren en goed opgeleide data-wranglers, data-artists en data-scientists, om ook met jouw onderneming die reis te maken naar datagedrevenheid. Met een van onze abonnementen op datagedrevenheid, zorgen Andy, Dony en Frans – samen met onze projectmanager, onze businessanalist en iemand uit jouw organisatie – dat je in no time die cultuuromslag wel kunt maken.
Ben je geïnspireerd? Die inspiratie werken we graag samen met je uit op een data-date. Ga bij jezelf eens te rade welke databronnen je hebt en welke vragen je daaraan zou willen stellen, welke antwoorden je in die bronnen zou willen vinden. Heb je daar een beeld bij? Regel dan een data-date met een van onze mensen. Vraag hier je intakegesprek aan.
Dennis
Sales Consultant
Ontvang als eerste onze tweewekelijkse tips over de moderne werkplek, slimme data en veiligheid