Valideren en Verrijken

In dit proces wordt de data opgeschoond en gevalideerd en kan het datamodel worden ingericht om de juiste KPIs beschikbaar te stellen. De data wordt beschikbaar gesteld voor de analisten in een schaalbaar en overzichtelijk model. Middels verschillende tools kan de data worden geïnterpreteerd en gevisualiseerd.

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Een schaalbaar datamodel

Het helpt je analisten het meeste uit je data te halen, KPIs kunnen worden gevisualiseerd en rapporten kunnen worden ingericht voor distributie.

  • Transformaties
  • Data-analysetechnieken
  • KPIs
  • Ster-model (datamodel)

Het Valideren & Verrijken van de data in Microsoft Fabric met:

Data Activator

Dit is een tool die je in staat stelt om data te activeren en te automatiseren met behulp van AI. Je kan data verrijken en valideren met behulp van ingebouwde of aangepaste AI-modellen. Je kan ook data gebruiken om acties te triggeren, zoals meldingen, workflows, aanbevelingen, etc.

Synapse Data Science

Dit is een tool die je in staat stelt om data te analyseren en te modelleren met behulp van notebooks. Je kan data verkennen en visualiseren met behulp van Python, R, Scala, etc. Je kan ook data modelleren en voorspellen met behulp van machine learning en kunstmatige intelligentie.

Power BI

Dit is een tool die je in staat stelt om data te visualiseren en te rapporteren met behulp van dashboards. Je kan data presenteren en delen met behulp van interactieve grafieken, kaarten, tabellen, etc. Je kan ook data analyseren en interpreteren met behulp van natuurlijke taal en AI.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Benieuwd naar de volgende fase?

Lees dan snel de volgende stap!

Frans

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Frans Stapff

Software Consultant

Veelgestelde vragen

Onze klanten vroegen zich de volgende dingen af, misschien heb jij dezelfde vraag?

  1. Hoe bepaal ik nou welke data voor mij belangrijk is?

    Goede vraag! Dat is ook lastig, maar daar kunnen wij bij helpen. Onze consultants stellen om te beginnen aan jou een paar hele slimme vragen. Met die antwoorden zijn we in staat om samen met jou te bepalen wat nu belangrijke data is. En vaak is dat data die je wel hebt, maar zelf nog niet aan had gedacht.

  2. Al mijn data staat op mijn eigen servers (on-premise). Gaat een slimme data-oplossing dan nog steeds werken?

    Dat kan het nog steeds, echter mis je hiermee wel het gemak en de voordelen die de Microsoft Services bieden zoals Power Automate. Wanneer je data (deels) in de Azure cloud staat dan geeft dit een legio aan extra voordelen

  3. Wat is het verschil en de overeenkomst van het waarde toevoegen model met die van Tracy & Wiersma?

    De marketingonderzoekers Michael Tracy en Fred Wiersma hebben een zeer bekend model ontwikkeld om de waarde strategie van een onderneming te diagnosticeren en verder vorm te geven. De positionering in de markt vanuit de marketing hoek was hun voornaamste belang.  

    Klantgerichtheid, Product Differentiatie en Kosten Leiderschap zijn de 3 pijlers van hun model. Toen dit model gelanceerd werd was het advies als bedrijf voor 1 van deze 3 pijlers te kiezen. Heden ten dage is minimaal een keuze voor 2 van de 3 nodig om concurrerend te kunnen zijn. Met de technische ontwikkelingen op e-commerce gebied zie je zelfs een tendens dat alle drie de pijlers goed moeten zijn. Om die reden hebben we naar een verdere verfijning gezocht.

    Het model dat MostWare NEXT hanteert is een moderner en meer verfijnd model. In feite bevindt zich de Klantgerichtheid in de krachten 1, 2 en 4, de Productdifferentiatie in de krachten 1 en 3 en Kosten Leiderschap krachten primair in 6.  Met een duidelijk raakvlak met alle 8 de overige krachten met een accent op 9 omdat het over financieel gaat.  De nummering van de krachten gaat hierbij tellende per horizontale laag.  

  4. Wat betekent het bronnenonderzoek voor de technische inrichting van het Datawarehouse?

    Zowel de granularity als het aantal bronnen welke we analyseren zijn de input voor de performance eisen welke gesteld dienen te worden aan het in te richten datawarehouse of een andere techniek een data lake