Waarom gebruiken wij
Fabric?

Microsoft Fabric biedt alle tools die je nodig hebt in één veelzijdig platform. Het ondersteund alles wat nodig is van het ophalen van data tot het analyseren en visualiseren. Bij Next hebben wij ons gespecialiseerd in deze tool zodat wij het uiterste voor jou eruit kunnen halen.

Maar wat is Fabric nou precies?

Wat is Fabric?

Microsoft Fabric is een end-to-end analytics oplossing met volledige service mogelijkheden, waaronder data movement, data lakes, data engineering, data integratie, data science, real-time analytics en business intelligence. Al deze services worden ondersteund door een gedeeld platform dat zorgt voor een robuuste data beveiliging, governance en compliance.

Fabric brengt nieuwe en bestaande componenten van Power BI, Azure Synapse en Azure Data Factory samen in een enkele geïntegreerde omgeving. Deze componenten worden dan gepresenteerd in verschillende aangepaste gebruikerservaringen.

Fabric brengt ervaringen samen zoals Data Engineering, Data Factory, Data Science, Data Warehouse, Real-Time Analytics en Power BI op een gedeelde SaaS-fundament.

Wat is de toegevoegde
waarde voor jou?

Alles-in-één

Fabric combineert data engineering, data science, machine learning en business intelligence in één platform. Dit betekent minder complexiteit en betere samenwerking tussen teams.

Eenvoudige toegang en samenwerking

Fabric is gebouwd op basis van Azure Synapse Analytics en Azure Data Factory. Het biedt een uniforme omgeving waarin verschillende rollen binnen je organisatie kunnen werken. Dit bevordert efficiëntie en samenwerking.

Nieuwste en beste tools

Fabric omvat services zoals Power BI, Azure Databricks en Azure Machine Learning. Hiermee kunt u gegevens opslaan, transformeren, analyseren en visualiseren zonder te hoeven schakelen tussen verschillende tools.

Robuuste beveiliging

Fabric biedt geavanceerde beveiligingsfuncties om uw gegevens te beschermen. U kunt vertrouwen op de beveiligingsmaatregelen van Microsoft.

Schaalbaarheid en prestaties

Fabric is ontworpen om grootschalige gegevensverwerking aan te kunnen. Het kan omgaan met enorme datasets en biedt geoptimaliseerde prestaties.

Multi-cloudondersteuning

Fabric is gebaseerd op Azure, maar het kan ook worden geïntegreerd met andere cloudproviders. Dit geeft u flexibiliteit en keuze.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Andy, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Andy

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Veelgestelde vragen

Onze klanten vroegen zich de volgende dingen af, misschien heb jij dezelfde vraag?

  1. Wat is het verschil en de overeenkomst van het waarde toevoegen model met die van Tracy & Wiersma?

    De marketingonderzoekers Michael Tracy en Fred Wiersma hebben een zeer bekend model ontwikkeld om de waarde strategie van een onderneming te diagnosticeren en verder vorm te geven. De positionering in de markt vanuit de marketing hoek was hun voornaamste belang.  

    Klantgerichtheid, Product Differentiatie en Kosten Leiderschap zijn de 3 pijlers van hun model. Toen dit model gelanceerd werd was het advies als bedrijf voor 1 van deze 3 pijlers te kiezen. Heden ten dage is minimaal een keuze voor 2 van de 3 nodig om concurrerend te kunnen zijn. Met de technische ontwikkelingen op e-commerce gebied zie je zelfs een tendens dat alle drie de pijlers goed moeten zijn. Om die reden hebben we naar een verdere verfijning gezocht.

    Het model dat MostWare NEXT hanteert is een moderner en meer verfijnd model. In feite bevindt zich de Klantgerichtheid in de krachten 1, 2 en 4, de Productdifferentiatie in de krachten 1 en 3 en Kosten Leiderschap krachten primair in 6.  Met een duidelijk raakvlak met alle 8 de overige krachten met een accent op 9 omdat het over financieel gaat.  De nummering van de krachten gaat hierbij tellende per horizontale laag.  

  2. Wat als de bron voor de KPI-berekening er niet is?

    Deze situatie voorkomen we in een vroeg stadium door de KPI Kalender vanuit te business gezamenlijk op te stellen, waarbij de automatiseringsgraad verhogen en de verandercapaciteit van de onderneming een belangrijke rol spelen. Voor elke handmatig berekende KPI dient de automatisering in de tijd worden vastgesteld. 

    Zo bekijken we of we een Power-App kunnen ontwikkelen om periodiek via een robot deze data op te halen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan medewerker tevredenheid met een periodieke enquête.  

    Een andere route kan zijn om in een bestaande sleutel applicatie in samenspraak met een SAAS-leverancier een voorziening te treffen om functionaliteit uit te breiden.

  3. Wanneer komen wij in aanmerking voor sponsoring vanuit Microsoft?

    Hieraan zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Dit hangt af van het potentieel aan Azuregebruik voor de komende jaren binnen de klantorganisatie. En in hoeverre Microsoft in een specifiek kwartaal nog budget beschikbaar heeft voor deze vorm van sponsoring. Er zijn dus afhankelijkheden welke we samen in kaart kunnen brengen. 

  4. Ik weet welke data ik heb, maar ik weet niet of, en hoe deze toegankelijk is. Kunnen jullie hier ook bij helpen?

    Ja, dat kunnen we zeker. Steeds meer applicaties hebben een API waarmee de gegevens uit het systeem kunnen worden opgevraagd. Wij verzamelen dit vervolgens in bijvoorbeeld je eigen Azure-omgeving. Op deze manier blijft je data altijd in je eigen omgeving staan.

Dit is Andy, hij gebruikte Microsoft Azure Machine Learning om onze supportafdeling nóg slimmer en efficiënter te maken.

Lees hoe dat ging

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Dit is Andy, hij liet HTC parking & security zien dat het mogelijk is om waardevolle informatie over hun speedgates te halen uit bestaande datalogs.

Lees hoe dat ging

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Andy Lambie

Specialist software & Azure developer

Dit is Frans, hij ontwikkelde interactieve dashboards boordevol slimme lease-data zodat ProMobility altijd en overal grip heeft op de belangrijkste leasecomponenten.

Lees hoe dat ging

Frans Stapff

Software Consultant

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Frans Stapff

Software Consultant